Érdekességek
Szabadság: új szomszédság
- A Simek egy nagy, nyitott szomszédságban élhetnek, szabadon, betöltési idő nélkül. Elsétálhatnak mások ajtaja előtt, végigfuthatnak az utcán, ahol más Simekkel találkozhatnak.
- A szomszédság neve véglegesen is: Sunset Valley
- Minden épülettel valamiféle kapcsolatba léphetnek.
- A városközpont nagy szerepet fog játszani a játékmenetben.
- Megfigyelhetőek lesznek a szomszédok, miközben a mindennapjaikat élik.
A játékunk közben a szomszédságban élő többi Sim éli az életét, megházasodik, megöregszik, meghal.
- Lesz: tengerpart, uszoda, képtár, konditerem, könyvtár, étterem, központi park, kávézó, élelmiszerbolt, könyvesbolt, temető
- Egyes épületekben (pl. munkahely) a Simek eltűnhetnek, így nem lehet őket követni, azonban bizonyos módon befolyásolni lehet majd a tevékenységüket. Minden munkahelynek lesz telephelye a városban.
- Hosszabb szakaszokra a Simek autóval, biciklivel vagy taxival mehetnek.
- Az egyes napszakok között nagyobb lesz az átmenet, így lesz napfelkelte és naplemente is. Értelemszerűen a Nap és a Hold is folyamatosan mozog majd az égen.
- A születésnapi torta, gyertya, aranyhal, gumikacsa és habfürdő a szomszédság boltjaiban megvásárolhatók.
- Lesznek nyilvános épületek, amelyekben el tudod készíteni a simek otthonát, vagy szolgáltatásokat hozhatsz létre a nyílvános épületekből.
- A szomszédságban a házakat a tengertől a hegyekig lehet építeni.
- A hegyek mögött egy mezőgazdasági terület fekszik, ahol egy tanya található. Hogy ez csak dísz vagy tényleg teljesül sokak kívánsága és lesz baromfi, ló, stb. az még nem derült ki.
- A szomszédok meglátogatása a következő képen történik: becsengetsz, és ha otthon vannak, kinyitják az ajtót és beléphetsz a házba, ha viszont nincsenek, kapsz egy üzenetet, hogy ők most pillanatnyilag nincsenek otthon.
- A stadionban hangversenyek és sport játékok lesznek, amire be lehet fizetni.
Viszont nem láthatod az eseményeket.
- Ha az étteremre kattintasz, akkor kiválaszthatod, hogy egyedül akarsz-e enni/inni vagy valaki mással. Az étterembe nem lehet bemenni, de láthatod a külső asztaloknál, ahogy a Simek étkeznek.
- Lehetőségünk lesz üzlet vásárlására. Ha csak üzletpartner szeretnél lenni, akkor az 7000 Simoleonba kerül, ha később pedig teljesen meg akarod venni a teljes üzletet akkor az nagyjából 20.000 Simoleonba fog kerülni.
- Pár hónappal a megjelenés után kiadnak egy egyedi szomszédság szerkesztő eszközt.
Simek létrehozása
- A családkészítő mód jelentősen át lett dolgozva, sokkal realisztikusabb és több beállítási lehetőséget enged meg.
- Egy új, realisztikus személyiség rendszer lett bevezetve, ennek segítségével Simjeink egyedibbek lehetnek, mint valaha.
- A jllemvonásokból álíthatjuk össze a személyiségét. Így lesz olyan Sim, aki oda lesz a tévézésért, míg más Simet hidegen fog ez hagyni.
- Több, mint 60 jellemvonás lesz. 1-5 jellemvonás közül lehet választani, ezután a játék felajánl ezek alapján 5 életcélt, ebből lehet választani egyet. Összesen 30 életcél van a játékban.
- Ki lehet választani a Sim kedvenc ételét (27 ételből), színét (20 színből), kedvenc zenei stílusát (7 zenei műfajból). Ha pl. a kedvenc ételét eszi, jobb kedve lesz.
- Nem lesznek csillagjegyek.
- A fiatal felnőttnek öt, a tiniknek négy, a gyermekeknek három, a tipegőknek kettő jellemvonása lehet.
- Ezek a jellemvonások fognak a Simek gondolataira, érzéseire és kezelhetőségükre kihatni.
- Haj-, szem- és bőrszíneknél megszámlálhatatlan variáció áll rendelkezésünkre, egy színpalettáról választhatjuk ki a nekünk megfelelőt.
- A haj négy részre oszlik (a tő, haj, a haj vége és a fények) , ezeket szabadon lehet színezni. Meg lehet például határozni az alapszínt és csíkokat lehet bele készíteni.
- A játékban segítségünkre lesz egy eszköz, amivel ikreket alkothatunk.
- A lábat is megformálhatod: a sarkát, lúdtalpassá teheted a simedet.
- A különböző tulajdonságok miatt előfordulhat, hogy pl. egy Simnek nehezebben megy a tanulás, mint egy másiknak.
- A tulajdonságok lehetnek pl. karizmatikus, barátságos, szerencsés, családorientált, stb.
- Meghatározható a Sim kedvenc étele, színe, TV csatornája és zenestílusa.
- A Simek testalkata a nagyon kövértől az izompacsirtáig határozható meg.
- Anyajeggyel is elláthatod a simedet.
- Ázsiai és afrikai karaktertípusokat is létre lehet hozni.
- Saját hangszínt lehet beállítani a Simek számára.
- A Sim szempillájának a hossza egy csúszkán állítható
- Az ékszerek (gyűrűk, órák, nyakláncok, karkötők) és a kiegészítők mellett a zoknit és a cipőt is külön lehet beállítani.
- A nyakláncok a ruhákhoz kötöttek, nem külön kiegészítők.
- Nincs külön fehérnemű menü, a pizsamáknál található az összes fehérnemű.
- Külön panel lesz a Sim alakításakor a szeplők és anyajegyek hozzáadására.
- Játékon belül elérhető lesz az összes ruha, nem kell külön megvásárolgatni őket.
A Simek élete
- Lehet majd fogat is mosni.
- A Simek krikettezhetnek.
- A felnőttek és az idősek rendelkezni fognak ráncokkal.
- Rengeteg új lehetőség lesz a barátok szerzésére.
- Bizonyos események hosszútávon meghatározhatják egy Sim kedvét, pl. egész nap dühös lehet, ha valami rossz történik vele.
- Fokozatos öregedés nem lesz, viszont alapból hét korcsoportot kapunk: Csecsemő, Tipegő, Gyermek, Kamasz, Fiatal felnőtt, Felnőtt és Idős. A fiatal felnőttbe az új korcsoportba a 18 és 30 "év" közötti simek fognak tartozni.
- Szükségletek igaz vannak a játékban, de nem kell annyira rájuk koncentrálni, inkább az a fontos, hogy a Simek éljék az életüket.
- A Simeknek ezentúl nem kell 3 óránként wc-re járniuk egy nap, elég egyszer vagy kétszer. Az étel elkészítésének az ideje kb. ugyanannyi, az étkezésé pedig jelentősen csökkent, ha egyedül étkezik a Simed.
- A társalgás során jobban meg lehet határozni a hangvételt, így a legjobb barátok nem kezdenek el hirtelen flörtölni egymással.
- Minél tovább beszélget egy Sim egy másikkal, annál jobban megismeri, és annál jobban látja, milyen tulajdonságai vannak.
- Lehet aktuális dolgokról is beszélgetni, ha pl. a Simet előléptették, az is lehet beszédtéma. Vagy egy elolvasott könyv megvitatása.
- A Simek előrelátóak lesznek. Ha egy Sim dolgozó meghívja a főnökét, hogy jobban megismerjék egymást, ezzel nagyobb esélye lesz az előléptetésre.
- A Simek társaságbeli magatartása is jobban kidolgozott lesz. Így a Simek reagálnak arra, hogy egy másik Sim megfelel-e a társadalmi normának vagy éppen vét ellene pl. ha egy vendég sosem hoz magának ennivalót, vagy a Te Simed ágyára ül. Lehetséges lesz ezeket a normákat szándékosan megsérteni és ezzel más Sim reakcióját kiváltani.
- A Simek emlékezete is sokkal jobban ki lesz dolgozva. Ha pl. egy Sim megsértett valakit, akkor ezért később bocsánatot kérhet.
- Pletykáláskor a szomszédság lakosairól kiderülhet egy-két érdekes információ, amit üzenetként fogunk megkapni.
- A simek életét nagyban meg fogja határozni a ruházatuk, átöltözni még mindig körbefordulással fognak.
- A tinik elszökhetnek szürkületkor és garázdálkodhatnak a városban, vagy éppen gyanús dolgokat fedhetnek fel.
- A gyerekek speciális házifeladatokat is fognak kapni: horgászni kell, virágot kell ültetni vagy egy egész könyvet kell kiolvasni.
- Lesz egy idővonal, mellyel majd tudod szabályozni, hogy hány órát aludjon, horgásszon a sim.
- Ha a sim kifog egy halat azt hazaviheti, beleteheti az akváriumba és még nevet is adhat neki.
- Minden simnek lesz egy mobiltelefonja, amivel bármikor rendelhet egy pizzát, vagy felhívhatja a rokonait vagy barátait.
- Ahhoz, hogy a könyvespolcról könyvet tudj leszedni - előbb meg kell azokat venned.
- Az emlékeket a hangulatdarabkák ún. moodletek ki fogják egészíteni. Ez annyit jelent, hogy a simek emlékeiben az is benne lesz, hogy hazament, virágot locsolt, leszúrta a főnöke stb.
- Sokkal több dolog fogja meghatározni, hogy a sim boldog-e vagy depressziós: egyes simek nagyon boldogak lesznek ha virágot locsolhatnak, másoknak már az is rossz, ha fel kell kelniük a televízió elől.
- A Simek nem tudnak a tengerben úszni.
- Az alapszükségleteken belül meg lesznek határozva külön szükségletek is, tehát pl. a higiénián belül a Simnek épp fogat kell mosnia.
- Kedvenc ételt kb. 35-40 fogásból választhatsz, kedvenc zenei stílust 5-ből és a kedvenc színedet a már említett színpalettáról választhatod ki.
- A játékosok maguk határozhatják majd meg, milyen hosszú legyen a Simek élete a szomszédságban: 25, 90, 250 vagy 1000 Simnapig.
- A Simek sokkal okosabbak, pl. elmennek enni, ha éhesek, stb. Bár ez a Sims 2-ben is így van, ha be van kapcsolva a szabad akarat, de a Sims 3-ban ez kifinomultabb lesz.
- A Simek lehetnek igazi rock sztárok, de hogy ez tényleg úgy fog-e működni, mint a bemutatóban, nem árulták el.
- A gyerekek megcsinálhatják a házijukat a számítógépen vagy a könyvtárban.
- Alapból lesz minden Simnek eszköztára.
- 4 módon közlekedhetnek a Simek: sétálhatnak, biciklizhetnek, mehetnek taxival vagy saját kocsival. (A saját kocsit és biciklit nem lophatják el).
- A jellemvonásokat meg lehet változtatni, azonban ehhez megfelelő életcélpont szükséges, amiből egy ilyen jutalmat lehet venni. Összesen 20 jutalomból lehet választani.
- Mégis 6 szükséglet lesz: éhség, társaság, ürítés, higiénia, energia, szórakozás. Magyarul a környezetet és a kényelmet nem tették bele.
- A speciális kéz eszközzel, melyel bele lehet avatkozni a Simek életébe nem nyithatunk ajtót, nem tehetjük arréb a csecsemőt, csak arra van, hogy unalmas dolgoktól megkíméljük a Simet, mint pl. a szemét eltakarítása, tányérok összeszedése.
- A halál és a házasság is a Sims 2-höz hasonlóan zajlik.
- Kérdezték, lesz-e egészen fenékig érő haj nők és férfiak számára is. Egyelőre elég kevés haj volt a játékban, de azok között nem volt ilyen.
- Az iskolásokat egészen az iskoláig lehet kísérni. Bár eltűnnek az épületben, de azt látni lehet, ahogy odáig eljutnak.
- A gyerek Simeket az iskolában tarthatják, ha elalszanak az órán, vagy ha valamit elkövetnek.
- Azok a családok, akikkel éppen nem játszunk, nélkülünk is tovább élik az életüket. Ezt eddig is tudtuk. Arra a kérdésre viszont, hogy ezt ki lehet-e kapcsolni esetleg egy kóddal, igen volt a válasz.
- A prezentáció során Ben felgyújtott egy házat, azonban valószínűleg nem ég le az egész, bár a lángok gyorsan terjedtek, Snooty nem látta, hogy a falak is lángra kaptak volna.
- A tv-ben egyelőre csak 4 csatorna található: sport, gyerek, akció és romantika.
- A számítógépen lehet majd regényeket írni
- Mobiltelefon használatához be kell lépned Simed eszköztárába.
- A mobiltelefonok csengőhangjai is megváltozathatóak.
- Ha egy üzlet zárva van, a Simed bekukucskál a bolt ablakán.
- Ha az egérrel rámész egy tányér ételre, akkor láthatod az étel minőségét.
- Ha a Sim kinyitja a hűtőszekrényt, akkor láthatod a hűtőből kijövő hideg szellőzését.
- A rendőr és a betörő "verekedése" megmaradt, azonban a riasztó még mindig nagyon hangos.
- Megromolhatnak az ételek a hűtőben.
- Egy növénnyel meglehet hosszabbítani a Sim életét.
- A rossz hangulatú Simek nem mindig követik az utasításainkat.
- Jellemvonástól függően a Simek énekelhetnek zuhanyzás közben.
- Etye-petyénél több tűzijáték van és sok-sok szív.
- Piknikezésnél lehet beszélgetni vagy enni. A pikniket megzavarhatják a hangyák, akik ételt lophatnak.
- Az iskolai idő gyerekeknek délelőtt 9 órától - délután 3 óráig tart, míg a tinédzsereknek délelőtt 9 órától - délután 2 óráig.
- Azoknak a gyerekeknek, akik nem készítenek házi feladatot, elalszanak órán vagy puskáznak dolgozat írás közben tovább kell maradniuk az iskolában.
- Lesz egy italgép, amin több féle italt is keverhetsz.
- A buli rendezésnél is történt változás, a szervezés még mindig telefonon történik, de ki lehet választani, hogy a vendégek milyen ruhában jöjjenek el: fürdőruha, ünneplő vagy hétköznapi. Ráadásul a buli kezdetének az időpontját is meghatározhatod. Maximum 8 vendég hívható meg.
- Egy tesztelő létrehozott egy házaspárt és beköltöztette egy olcsó házba őket, de előtte a játék kiírta információként, hogy a háznak van néhány vízvezeték problémája, tehát minden csupa víz a házban: a fürdőkád, vízcsap, mosogatógépnek, stb.-nek köszönhetően. A játék felkínálta a játékosnak, hogy elfogadja-e ennek a problémának a megoldását, tehát feltakarítja-e a csupa vízzel teli házat. A tesztelő elfogadta a kihívást, de ez nem a legjobb ötlet volt szegény neurotikus Simének. Ráadásul miután feltakarították a rendetlenséget a játék folyamatosan arra ösztönözte a Simet, hogy nézze meg minden rendben van-e.
Jellemek, viselkedések
- A gonoszak ellophatják más cukorkáját vagy gyerekeket ijeszthetnek meg.
- A gyerekes jellemű Simek játszhatnak a gyerekek játékaival.
- A takarékos jellemvonásúak kuponokat találhatnak az újságban, amiket beválthatnak.
- A szükségletek alá vannak rendelve a Simek Személyiségének, így például a szórakozás szükségletét egy félénk, visszahúzódó Simnek nem lehet egy bulival megnövelni.
- A számítógép zsenik a gépükön sakkozhatnak, megoldhatják a megoldhatatlan-t vagy akár hackerkedhetnek is.
- A jellemvonásokból nem túl kedvező dolog is kijöhet például: a simed más hűtőszekrényéből eszik, vagy fehérneműben sétál a főutcán. De ez őt nem fogja zavarni, mert neki ez a természetes. Ezért érdemes lesz odafigyelni jellemvonásokra ugyanis egy ilyen szituáció, akár barátok elvesztésével is járhat.
- Az ingerlékeny simnek soha ne mondd az, hogy valamit most azonnal csináljon meg, mert annak beláthatatlan következményei lehetnek, főleg ha még durva is az a sim.
- Előfordulhat, hogy simed elveszít egy könyvet, amit később egy másik Sim házában talál meg. Ez olyankor van, ha az a bizonyos Sim kleptomániás, így a házában más Simek dolgait is felfedezheted.
- Megnőtt a gyereknevelés szerepe. Ha a szüleik nem törődnek a gyerekkel, akkor a gyerek rossz jellemvonásokat kap, de ha törődnek, akkor te magad választhatod ki a jellemeiket.
- Egy tesztelő létrehozott különböző jellemvonású Simeket: maximalista, bátor, vakmerő, ambiciózus és karizmatikus. A vakmerő jellemvonása miatt, ha néhány tárgyra kattintott nem kapott interakciókat, de olvashatott extrém könyvet, vagy játszhatott egy extrém videojátékkal.
Babák, tipegők és a szülés
- A terhesség ideje még mindig 3 nap.
- A nők kórházban fognak szülni és ez lesz az orvosi karrier épülete is.
- A várandós kismamák a kórházra kattintva orvosi tanácsokat kérhetnek.
- A terhes anyukának csak egy ruha válaszható ki, de viszont az többféle színben lesz.
- A várandós anyuka olvashat egy ún. terhesség könyvet és ennek köszönhetően a baba és az anyuka is egészséges lesz és boldog, ráadásul a baba jó személyiségijegyet kap.
- A terhesség tartogat még egy-két változást, miszerint a terhes anyukának hátfájásai lehetnek és érzékelheti a baba rúgásait.
- Szülés folyamata: szüléskor az apa elviheti a kismamát a kórházba vagy akár otthon is megszülhet. Nem jön mentő, autóval lehet csak elvinni. Amikor megszületik a baba, akkor az anya ki jön a kórházból és hazamegy. A kórház eseményeit nem láthatod.
- A babák szükségletei láthatóak lesznek.
- A csecsemők takaróba lesznek becsavarva és nem pelenkát fognak hordani.
- Az új apuka is kap pár szabadnapot a gyerek születése után.
- Örökbefogadásnál meghatározhatod a gyerek nemét és korát.
- A tipegőkre kattintva lehet őket öltöztetni, nincs szükség pelenkázó asztalra.
- A tipegőknek ugyanolyan bútoraik vannak, mint a 2-ben: xilofon, bili, stb.
- A csecsemőkkel és a tipegőkkel is több dolgot lehet csinálni, habár babakocsi nem lesz, de a csecsemőket is el lehet vinni sétálni úgy, hogy valamelyik szülő az ölébe vagy a nyakába veszi.
- A tipegők ugyanazokat az ételeket fogyaszthatják, mint a felnőttek, de a szülőnek előtte használnia kell a konyhai robotgépet.
Jártasságok, kézségek
- Magokat, rovarokat és köveket is lesz lehetőségünk gyűjteni.
- Fejleszthető és javítható az elektromossági eszközök.
- Lesz kertészkedés, horgászat és kézügyesség jártasság.
- Ha maximalizálsz egy jártasságot, az új interakciókat tesz elérhetővé.
- A nagy tudással rendelkező simek tudják majd tanítani a többieket. Pl.: volt egy Sim aki szeretett főzni és egy szakácskönyvet vitt körbe, amiből recepteket osztott meg a többiekkel.
- A távcső segítségével bolygókat fedezhetünk fel, amit elnevezhetünk és még pénzt is kapunk érte. A logikai jártasságpanelen lesz jelen, hogy milyen égitesteket fedeztél fel eddig.
- Különböző jártasságoknál először egy bizonyos pontot kell elérned, hogy olvashasd az adott jártasság könyveit.
- Ha össze akarod gyűjteni az összes ki fogható halat, akkor be kell járnod a szomszédságot, ugyanis nem minden hal fogható ki minden tóban. Ez ugyanúgy vonatkozik a többi gyűjthető dologra is.
- Az atlétikai jártasságpontok segítik, hogy simed boldogabb, egészségesebb és hosszabb életű legyen. Továbbá lesz egy külön rész, ahol megnézhetjük hány távolságot futottunk és hány órát edzettünk
- Lesznek tudás jutalmak: főzésnél: Isteni torta, horgászatnál: az óriási hal.
- A Simek saját dolgokat termeszthetnek, amiket később a saját ételeikhez fel tudnak használni. Sok gyümölcsöt és zöldséget lehet majd termeszteni is, ezek közül néhány: alma, lime, szőlő, görögdinnye, saláta, hagyma, paradicsom.
Karrierek
- Lesznek otthon végezhető munkák.
- Munkát találhatsz az újságban vagy az interneten vagy elmehetsz a már említett munkahely telephelyekre.
- A tizenévesek és a felnőttek részmunkaidő állást vállalhatnak az üzletekre kattintva, azonban a tinédzserek nem vállalhatnak munkát a karrier épületekben.
- Lesz utazási idő, tehát, hogy időt spórolj a munkába menet, a simek a munkahelyük közelébe költözhetnek, vagy a lakásuk közelében kereshetnek állást.
- El kell döntened, hogy egy stresszes helyen dolgozol vagy egy nem stresszes helyen. A stresszes jóval többet fizet és több jártasság pontot ad - mert hogy ilyen is lesz - mint egy nem túl stresszes.
- Előfordulhat, hogy szakácsként új receptet találsz ki, ehhez pedig új hozzávalókat kell keresned a szomszédságban és a zöldségesnél.
- Lesz változtatás abban, hogyan mérik egy adott Sim teljesítményét a munkában, de erről nincsen bővebb információ. A fizetés még mindig órabérben történik.
- Miután elkezdesz dolgozni, a főnököd automatikusan bekerül a kapcsolataid közé.
- Ha kapcsolatba kerülsz vele, akkor kérheted az órabéred felemelését vagy az előléptetésedet.
- Ha elmész dolgozni, akkor ki kell választanod egy listából, hogy aznap épp mit akarsz csinálni: keményen dolgozni (Simed fáradt lesz utána), új munkatársakat megismerni, munkatársakkal beszélgetni (növeli a kapcsolatmutatót), valami különlegeset akarsz tenni, hogy lenyűgözd a főnöködet vagy akár az íróasztalon is aludhatsz.
- Ha rocksztár vagy, akkor az emberek felismernek az utcán és integetnek. Ugyanez a helyzet, ha eléred a karriered csúcsát.
Álmok -vágyak - ígéretek -remények
- A Sims 2-ben megismert Vágyak helyett Álmaik - Kívánságaik lesznek a simeknek - a szerepük mindenképpen hasonló lesz. Ilyen kívánságunk lehet például az, hogy megismerjünk egy másik szimet, vagy egyszerűen vásároljunk magunknak egy könyvet, de ennél persze nagyszabásúbb dolgok is lehetnek.
- Jellemvonások szerint lesznek a kívánságok. Ha teljesíted, kapsz egy hangulatdarabkát. A hangulatdarabka lehet negatív vagy pozitív. Utóbbi esetén javul a Sim hangulata.
- Játékosként képesek leszünk Simjeink ezen Álmait - Kívánságait teljesíteni.
- A teljesített vágyakért, álmokért még mindig életcélpontokat kapunk, ezekkel pedig olyan jutalmakat oldhatunk fel, mint hogy a Simünk egyik helyről a másikra tudjon teleportálni, vagy befolyással lehessen más Simek hangulatára.
Szellemek és lények
- Lesz(nek) természetfeletti lény(ek), mint a Sims 2-ben, viszont űrlények nem lesznek.
- A szellem színe függ a halál okától.
- A szellemek egészen ijesztő, suhogó hangot adnak ki, láthatatlanná válhatnak és ráadásul még a bútorokat is mozgathatják.
- Ha valaki meghal a családból, akkor annak a személyes tárgyai átkerülnek a családi eszköztárba.
- A családtag elvesztése után telefonon szervezhetsz egy halotti összejövetelt.
Nem lesz olyan opció, hogy temetés. A vendégek NJK-k lesznek.
- A temetőben katakombák felfedezése közben üzeneteket kapsz, hogy éppen mit csinál a Simed. Valószínűleg mindig fel tudsz tárni valami érdekeset.
- A sírokra kattintva lehet őket olvasni, bevésni (valamit), és gyászolni.
- A szellemektől terhes lehet egy Sim, ezek a babák szellemként születnek meg, de később lehetőség lesz rá, hogy rendes Simekké váljanak.
- Ahhoz, hogy egy szellem játszhatóvá váljon, meg kell ragadnod egy urnát és elvinni a tudományos laborba. Azután a szellem a háztartásodhoz csatlakozik.
- A temetőben megtalálható a tragikus bohóc (Tragic Clown) sírja, aki egy Sims 1-es karakter.
- A szellemeken kívül is lesz még egy speciális teremtény, de erről nem szándékoztak többet elárulni.
Építés és szépítés
- Lesz garázsajtó.
- Nem lesz speciális pince.
- Mozgathatod a postaládádat.
- Ívelt falak továbbra sem lesznek.
- A konyhaszekrénynek lesz felső része is.
- A medencék csempéi is átszínezhetők.
- A fák és a bokrok levelei lengedezni fognak, ha fúj a szellő.
- A tárgyak minden részletét könnyen átszínezhetjük.
- Egy egyszeri parancs kiadásával több tárgy színét úgy passzinthatjuk össze, hogy azok harmonizáljanak egymással..
- A tárgyakat immár 360-fokon belül forgathatjuk, és a négyzethálón kívülre is helyezhetjük azokat.
- Több tárgyat lesz lehetőségünk az asztalra és egyéb más felületre elhelyezni.
- Több olyan tárgy lesz, amit egyszeri kattintással kitörölhetünk.
- A képeket és más falra illeszthető tárgyakat most már gond nélkül akaszthatunk ferde falra is.
- A tárgyakat egyszerűen áthúzhatjuk egyik Telekről a másikra.
- Sőt, magát az épületeket, házakat is mozgathatjuk Telken belül.
- Még a bel- és kültéri lámpák fényerőssége is meghatározható
- A legnagyobb telekméret 64×64-es terület.
- Az épületeket már 5 emelet magasra építhetjük.
- Rengeteg növény közül választhatsz, amivel a kertheted díszítheted.
- A kertedet, a füvet locsolhatod is - de arról nincs információnk, hogy levágni is le lehet majd a füvet.
- A kandalló kinti kéményének a stílusát nem lehet megváltoztatni.
- Minden egyes bokor vagy fa lerakásakor a növények picit más formájúak.
- A kerítések és a lépcsők sem színezhetőek.
- A félmagas fal és a medence ugródeszkája nincs a játékban
- A tetőterek jobban ki lesznek dolgozva.
- A háztetőket jobban az igényekhez lehet alakítani. Akár több stílusú és színű is lehet. Tovább a tető szögét is meg tudod változtatni.
- Amennyiben túl kicsinek bizonyul egy telek a házunk számára, egyszerűen áthúzhatjuk egy másikra és nem veszik el semmi.
- Lesz egy nagyszerű eszköz az építkezéshez. Ha eddig meg akartuk növelni egy szoba méretét, vagy éppen csökkenteni azt, akkor falat kellett építeni, bontani, tapétázni. Most egy speciális eszközzel pár kattintással megnövelhetjük vagy akár csökkenthetjük a szoba méretét. Emellett minden falon lévő tárgy a helyén marad, nem tűnik el semmi.
- Lesz plafon és ezt automatikusan generálja a játék.
- Azt már tudjuk, hogy lesz építés mód a szabadon méretezhető falak miatt, de nem beszéltek túl sokat róla.
- Ha szerkeszteni szeretnéd a szomszédságodat, akkor először szomszédság-szerkesztőre kell kattintanod és utána Vásárlás/Építés módba, ezután tudod módosítani a közösségi és lakó telkeket, pl. parkokat és uszodákat. A munkahelyek és a boltok nem építhetőek át, csak a társasági épületek.
Egyéb információk
- A játékot 2009-ben fogják kiadni.
- Nem lesz Multiplayer lehetőség.
- Csak 8 Sim élhet egy telken.
- A szél a Simek haját is mozgatni fogja.
- Lesz a megszokott Sims lexikon, az infók könyve.
- Az érték és a pénz két különálló dolog lesz.
- Fognak készíteni egy MAC verziót, miután kiadták PC-re a játékot!
- Két eszköztár van: egy személyes és egy családi. Ha költözésre készülsz, akkor a becsomagolt bútorokat a családi eszköztárba rakhatod.
- Nehezebb lesz megölni a Simeket. Ha például a Simed a medencében van és kiveszed a létrát, akkor Ő ezt észleli, és a medence szélén is ki tud mászni.
- Négyféle gyorsasági sebesség lesz, a negyedik lesz a leggyorsabb
- Ha több családtag van egy háztartásban, akkor 20. 000-nél több Simoleonnal kezdesz.
- Nem lesz az alapjátékban időjárás. Volt, azonban az időközben fellépő problémák miatt el kellett távolítani.
- Többféle nehézségi szint lesz a játékban, kiválaszthatjuk, hogyan akarunk játszani a családunkkal.
- Számtalan színezési lehetőségünk lesz, ha változtatni akarjuk tárgyainkat, ruhadarabjainkat, frizuránkat, falainkat, padlóinkat és egyéb más holmijainkat. Ebben egy beépített Szerkesztőprogram lesz segítségünkre
- A játékosok közvetlenebbül képesek beleavatkozni a Simek életébe: például megfoghatod a szemetet és kidobhatod helyettük.
- A Sims 2 ismert csaláskódjainak többségét a Sims 3 - ban is fellelhetjük majd.
- A Simeknek továbbra sem lesznek káros szenvedélyeik (pl. alkoholizmus).
- A simeknek lesz egy "GPS"-ük, amellyel gyorsan megtalálhatod őket.
- A régi szolgáltatások (bejárónő, bébiszitter, stb. ) megmaradnak, kivétel a kertész. A szolgáltatások között lesz egy mágus, aki meghívható egy bulira, hogy szórakoztassa a vendégeket.
- A bébiszitter nem öreg, hanem tinédzser lány vagy egy férfi.
- Lesz egy város térkép a kép valamelyik sarkában, úgy ahogy a SimCitynél. A fontosabb épületeknek külön szimbólumai lesznek.
- Simed telkének az árát nem csak a ház értéke és a telek mérete szabja meg. Az is befolyásolja majd az értéket, hogy milyen környéken laksz: gazdagok vagy csórók a szomszédaid, van-e munkája a szomszédaid, a ranglétre hányadik fokán állnak. És az is meg fogja szabni, hogy panorámás, tengerparton fekszik-e.
- Több másolatot lehet készíteni Sunset Valley-ből, magyarul több profilunk lehet, többféleképpen végződhet az egyes Simek története. A játék megjelenése után több szomszédságot is le lehet majd tölteni a hivatalos oldalról. Pár héttel később pedig megjelenik egy saját szomszédság készítő program.
- A telkek elmentése valószínűleg sok időbe fog telni. (Nem, nem tudjuk mennyi, megtippelni sem tudjuk!)
- Új reklámozási rendszert vezetnek be. A Sims 2-ben külön Cuccok kiegészítőkkel (H&M Divatos Cuccok, IKEA Lakberendezési Cuccok) és egyéb külön letöltésekkel reklámoztak, ez most megváltozik, a reklámok a játék szerves részei lesznek. Például a szomszédságban található moziban a filmplakátok aktuális filmeket fognak mutatni, illetve lesznek egyéb reklámfelületek is, ahol hirdetni lehet. Mivel a játékhoz Internet kapcsolatra lesz szükség, így ennek segítségével fognak a reklámok frissülni. Arról, hogy ez a funkció kikapcsolható lesz-e, még nincsen információ.
- Videó készítés: még az igazán kezdők is valami igazán különlegeset alkothatnak. Lehet vágni, beilleszteni, feliratozni, effektezni, stb. Egyetlen hátránya, hogy mindez online történik, így a lassabb Internetkapcsolattal rendelkezőknek problémái akadhatnak. Speciális eszköz lesz ahhoz is, hogy történet módban rendezhessük a játékban készített képeket.
- A sims 3 gyakorlatilag visszatér a történelemben a Sims 1 elé, így megtudhatjuk, hogy a Táskás néni igazából a halott férje miatt lett ilyen elviselhetetlen, megismerhetjük a még gyermek Mortimer Goth-ot és családját.
- Bár nem esett róla szó, de nagyon valószínű, hogy a Sims 3-nak is lesz külön Formatára.
- Volt egy olyan pletyka, hogy a kisebb teljesítményű számítógépeken kisebb lesz a szomszédság is. Ezt határozottan cáfolták.
- Nem kell internetkapcsolat a játékhoz. :) (Az aktiváláshoz viszont valószínűleg továbbra is szükséges.)
A Sims 3 alatt egy teljesen új, következő generációs motor fog dolgozni, melyet már három éve fejlesztenek Rod Humble emberei; tegyük hozzá, ez teljesen jogos, hiszen talán ez volt a legnagyobb problémája a második résznek, az utóbbi időben ráadásul a programozók láthatóan már nem a TS2-t foltozgatták, így aztán maximum a valóban jó szakember kreatívokat tudtuk csak dicsérni az egyes kiegészítők kapcsán.
Mint korábban szó volt róla, a játék egy teljesen nyílt világba helyez bele minket, mely leginkább egy nyitott játékmenetű szerepjátékra hajaz, ahol oda megyünk, és azt csinálunk, ahová és amit akarunk. Elsétálhatunk a boltba, az utcákon szóba elegyedhetünk bárkivel, bekopoghatunk a szomszédainkhoz, mindezt egy mélyebb személyiség-, valamint egy új jutalom- és célrendszer teszi még érdekesebbé, a legkülönfélébb játékosok számára megszerethetővé, legyen szó az alkalmi betérőkről, a történetmesélősökről, a kreatívokról, vagy épp a stratégiát, menedzselést kedvelőkről. Olyan közösségi helyek kerülnek be a csomagba, mint a városháza vagy a helyi park, és ezernyi apró meglepetés vár ránk - kezdve attól, hogy az egész szomszédságot nekünk kell felfedezni, addig a kellemetlen pillanatig, amikor beteget jelentve kivonjuk magunkat a munka rabigája alól, és a főtéren fagyit nyalva belebotlunk a főnökünkbe... Az új motor mindezt rugalmasan segíti: eltávolodhatunk a kamerával, hogy madártávlatból szemléljük a várost, majd ráközelíthetünk bármelyik épületre, beleshetünk az ablakokon, megfigyelhetjük, ahogy a simek élik mindennapjaikat, gyereket nevelnek, főznek, tévét néznek.
Az említett új, innovatív szisztéma, mely a Realistic Personality System (valós személyiségrendszer) névre hallgat, teljesen szakít az eddigi metódussal. Régebben ugye fix alaptulajdonságok között oszthattunk szét adott pontszámot, a csillagjegyekhez kötve (rendes/trehány, játékos/komoly), most azonban emberkénk személyiségét írhatjuk le öt egyedi "címkével", jellemzővel: pár mozdulat, és megszületik a kíváncsi, kleptomániás, kiállhatatlan nagymama, aki mindenkinek a dolgába beleüti hegyes kis orrát, vagy a kötöttségektől és korlátoktól rettegő, forrófejű punk rocker, akinek nyers modora és gyerekes viselkedése miatt a legfőbb gondja, hogy egy normális randit összehozzon magának. A hivatalos oldalon található egy ábra, melyen találunk erre példákat: egy karizmatikus, barátságos, bátor, szerencsés csaj, aki született szakács; egy atlétikus, nagy dumás, jó humorú, flörtölős, szemtelen srác; egy házsártos, túlfűtött, de családcentrikus és rendszerető, takarékos mamó; egy kövérkés, barátságos, hamar kedvét vesztő fickó, aki igazi kétbalkezes, peches, hiszékeny alak; egy jó humorú és kommunikatív, rendszerető, szerencsés, munkaalkoholista üzletasszony; egy peches, gyerekes, hirtelen természetű, nyers koma; és egy vegetáriánus, jó természetű, barátságos, művészi hajlamokkal bíró természetvédő leányzó. Az ígéretek szerint a különféle jellemzők kevergetésével több mint 700 millió (!) kombinációt hozhatunk létre, tehát nem lesz nehéz valóban különböző simeket összerakni.
Mindehhez a szükségletek rendszerének radikális átalakítása járul: a napi robot helyett az egyedi személyiséghez szabott rövid- és hosszútávú célok lesznek életünk középpontjában; ha épp valami fontos dolgon ügyködünk, és simünk megéhezik, nem kell félbehagyva mindent elrohanni kaját készíteni és enni: a felbukkanó információs ablakra kattintva azonnal kielégíthetjük karakterünk adott szükségletét mindenféle extra interakció nélkül. Rengeteg apró poén vár majd ránk; a PC Gamer április számában megjelent világpremier előzetesben például bemutattak egy figurát, aki szakácsként melózik; munkahelyén történetesen épp elromlott a mosogatógép, így elvállalta, hogy hazahozza a melót, azaz a mosatlant, így eme plusz munkával (küldetéssel...) bevágódhat a főnökénél, és közelebb kerülhet a hőn áhított előléptetéshez - ugyanis emberünk egy tipikus karrierista...
Természetesen az egyedi személyiségek mit sem érnének, ha nem lehetne mindezeket külsőségekben is megjeleníteni. A Sims-széria egyik legnagyobb vonzereje eddig is a CAS, a simskészítő műhely volt, ami természetesen szintén átalakul, tovább erősödik, finomodik, és egyszerűsödik. Segítségével az eddiginél valósághűbb, részletgazdagabb figurákat kreálhatunk: izmosakat, soványakat és kövéreket; még a bőrszínt sem az eddig megszokott alapsémákból választhatjuk ki, hanem egy csúszkán lőhetjük be tetszés szerinti árnyalatra, de igaz ez a haj színére vagy stílusára is, nem beszélve persze arról, hogy az arc minden jellemzőjét ugyanilyen aprólékossággal állíthatjuk be, így immár valóban mindenki elkészítheti a maga vagy bárki más ismert ember alteregóját.
Ez a fajta szabadság, mely akár a játékmechanizmusban, akár a karakterkészítésben tetten érhető, a minket körbevevő világ testre szabásában is jelentkezik. Legyen szó a padló- vagy falburkolatról, a bútorokról vagy épp a virágokról, mindent átalakíthatunk, új textúrával, mintával láthatunk el pár mozdulattal, hogy egyedi figuránknak épp ilyen egyedi környezetet biztosítsunk, kialakítva így ugyanabból az épületből egy modern, csajozós legénylakást, egy luxuskéglit, egy barátságos családi fészket, vagy egy vidéki kúriát - a lehetőségek itt is szerteágazóak.
A szintén korábbi híremben leírt, kibővített készlet- és hangulatrendszer további minijátékokat rejt; a fentebb említett szakács például az étterme mögött egy kis paradicsomültetvényt gondoz; hogy meglepje kedvesét, leszüretel pár bogyót, hazaviszi ezeket, otthon elkészít egy jó ételt, átnyújtja az asszonynak, aki ezután öt napig jókedvűen ragyog. Ezek az RPG-s "buffok" végigkísérik simünk életét: ha bepisil, összeveszik a barátjával, dühös lesz, ha teherbe esik, gyermeke születik, kinevezik, örül, és mindez befolyásolja a hangulat időtartamára (mely lehet pár óra, nap vagy hónap) egész életvitelét.
Mint arról már szintén volt szó, nem lesz multi a TS3-ban, de a Spore-féle megoldás, mely szerint mások karaktereit, családjait letölthetjük és beilleszthetjük a játékba, igen; ezen kívül persze a közösség kreatív fele is támogatva lesz továbbra is, így bárki elkészítheti saját cuccait, és megoszthatja azokat a többiekkel. Van még egy kényes kérdés, melyet feltettek Humble úrnak: a kiegészítők problémaköre. A Sims stúdió főnöke szerint igyekeznek mindent, ami a simek életével kapcsolatos, beletömni az alapcsomagba, és a későbbi expanziókkal inkább témákat készíteni, például egy komplett vidéki szomszédságot, de a készítők még a LOTR-licenc bevonásával is eljátszottak, azaz a Gyűrűk Ura karakterei, környezete és minden egyéb jellemzője a TS3 mechanizmusával - persze ez csak egy ötlet volt, de ki tudja, lehet, hogy egyszer valóság lesz belőle...
Nos, a fentiekből azt hiszem, leszűrhető, hogy komoly átalakításon megy át a széria, mely persze rá is fér, hiszen már azért megmutatkoztak a kifáradás jelei, de ez egy nyolc éves, 98 millió példányos eladásával elképesztő rekordot felállító franchise esetében nem meglepő. A lányok és fiúk gőzerővel hegesztik a cuccot, hogy egy bő öt éves (az EA esetében egyáltalán nem szokványos) fejlesztési terminus végén, 2009-ben letehessék az asztalra az új generáció Simsét. Hogy ez is egy újabb sikertörténet lesz, azt már most borítékolhatjuk...
EA cikk
Megérkeztek az új generációs PC játék első részletei
THE SIMS 3 - MEGJELENIK 2009-BEN A The Sims 3 teljes szabadságot ad, és végtelen kreatív lehetőségekkel inspirál
Az Electronic Arts Inc. bejelentette az első részleteket az interaktív szórakoztatóipar várva várt játékáról, a The Sims™ 3-ról. A The Sims 3 teljesen új, három éve folyamatosan fejlesztett motorral mutatkozik be, amely lehetővé teszi, hogy egyedi simjeinket a telkük kapuján túl elterülő, élő szomszédságba vezessük. A most bemutatott funkciók között szerepel még az új, egybefüggő, nyitott szomszédság, a megújított sim szerkesztő, az újgenerációs, valósághű személyiségmodell - mindez határtalan testreszabhatósággal fűszerezve. A The Sims 3 2009-ben jelenik meg világszerte.
A The Sims sorozat hosszú ideje példátlan népszerűségnek örvend, a játékosok széles rétegét mozgatja meg, kortól és nemtől függetlenül. Az életszimulátor sikere és a hűséges The Sims közösség egészen a lenyűgöző 98 millió eladott példányig, illetve 22 nyelvre történő fordításig juttatta el a játéksorozatot. A kreativitásáért, humoráért és játékos közösségéért neves The Sims sorozat önálló kulturális jelensége lett 2000-es kezdete óta.
Most a The Sims 3 arra készül, hogy az új generációs játékok zászlóshajója legyen a The Sims márkanév alatt.
"A The Sims 3-ban a simek elhagyhatják otthonuk határait, és belevethetik magukat a nyitott, élő szomszédságba. Interakcióba léphetnek más simekkel az új, mélyebb személyiség rendszer használatával," - nyilatkozta Rod Humble, a The Sims stúdióvezetője. "Ez a fajta nyílt-végű játékmenet végtelen kreatív lehetőségeket inspirál. Ezenfelül az új cél és jutalom rendszer minden típusú játékosnak megadja a hosszútávú játékmenet élményének lehetőségét."
Új egybefüggő, nyitott szomszédság - Fedezd fel szabadon a szomszédságot
Nézd meg a látnivalókat simjeiddel! Az új, egybefüggő szomszédság felépítése lehetővé teszi, hogy simjeid szabadon bebarangolhassák a környéket, meglátogassák szeretteiket - vagy épp ellenségeiket. Más simek otthonát, családját felfedezve, és olyan helyekre ellátogatva, mint a városháza vagy a helyi park, a simek számára egy egészen új életstílus lehetősége nyílik meg. A történet szövésének lehetőségei megsokszorozódnak, amint simjeid a belvárosba látogatnak új ismeretségek reményében, átutaznak a városon egy vacsorára, kémkednek a szomszéd után, vagy a legváratlanabb helyen találkoznak össze a főnökükkel.
Új sim szerkesztő - Készíts el bármilyen simet, amilyet csak el tudsz képzelni
A nyitott, élő szomszédságon túl, a megújított sim szerkesztő felülete egyszerűen használható eszközöket vonultat fel, amelyekkel páratlan kidolgozottságú simeket hozhatunk létre, akik valóságosabbak, mint valaha. A sim szerkesztő biztosítja a simek testreszabásának határtalan szabadságát. A soványtól a teltkarcsún át az izmosig - minden átmenet és minden véglet elérhető! A simek testének formáján és méretén túl finomhangolható minden arcvonásuk, hajviseletük, bőrtípusuk, természetesen a lehetőségek széles skálájával. Ilyen sok lehetőség befolyásolásával jó szórakozást jelenthet valóságos karakterek létrehozása, akik úgy néznek ki mint Te, vagy valaki, akire hasonlítani szeretnél, esetleg mint egy híres ember vagy egy ismerős, családtag.
Új, valós személyiségek - Minden sim önálló személy, egyedi személyiséggel
A The Sims 3-ban szereplő innovatív és szabadalmazott Valós Személyiség Rendszer (Realistic Personality System) segítségével minden karaktert öt különböző személyiségjeggyel ruházhatunk fel, ezzel segítve a simek viselkedésének alakítását, és viszonyulásukat a többiekhez és környezetükhöz. Ez az új rendszer lehetővé teszi a rendkívül komplex és változatos játékbeli személyiségek elkészítését. Vajon elkészíted a kíváncsi, kellemetlenkedő, kleptomániás nagymamát, aki szeret belekotyogni mások ügyeibe? Talán az elkötelezettségektől rettegő, forrófejű punk rockert, akit durva, ám gyermeki természete tart vissza attól, hogy összehozzon egy romantikus randit? A The Sims 3-ban a simek túllépnek a napi szükségletek egyszerű sokaságán, hogy egyedi személyekké legyenek, sokrétű személyiséggel, akik egyszerre tudnak koncentrálni rövid- és hosszútávú célokra. A személyiségjegyek széles skálájával több mint 700 millió variáció keverhető ki. Sosem tudhatod, kivel találkozol össze a The Sims 3-ban!
Új végtelen testreszabhatóság - Bárki bármit beállíthat!
A The Sims 3-ban bemutatkozó új és könnyen hozzáférhető kreatív eszközökkel bármit egyszerű testre szabni, akárhol! A padlóktól a virágokon át, a divattól a heverőkig, a tapétától egészen az ablaktáblákig, és még azon túl is - a The Sims 3 megadja mindazt a rugalmasságot és a lehetőségek széles kínálatát, amely szükséges álmaid házának megépítéséhez, vagy hogy felfedezd belsőépítészi képességeidet a legjobb lakberendezés megalkotása során. Simjeid otthonául szolgálhat egy minden igényt kielégítő kúria, egy laza legénylakás, esetleg családi álomotthon vagy egy bájos vidéki villa. A The Sims 3-ban Tiéd a döntés.
"A The Sims 3-ban szereplő új motor és technológiák legfontosabb célja, hogy szabadjára engedjék a játékos képzeletét, a valósághű megjelenésű simekkel, akiknek egyedi személyisége van, és az egybefüggő, élő szomszédsággal, amit felfedezhetnek," - tette hozzá Ben Bell, a The Sims 3 gyártásvezetője. "A játékosok meg fognak döbbenni a The Sims 3 valóságosságán!"
Forrás: Electronic Arts
The Sims 3
A Sims 3-at papíron a Maxis fejleszti, a gyakorlatban azonban Will Wright egykori legendás csapata már csak márkanévként létezik. Valójában a játékon egy hatalmas belső EA-fejlesztőcsapat, a The Sims Studio dolgozik, nagyjából ugyanazok az emberek, akik a Sims 2-t és annak körülbelül hatszáz kiegészítőjét letették az asztalra. A tervezés a második rész megjelenésével együtt kezdődött, vagy amikor megjelenik majd a játék, több száz ember ötévnyi munkája lesz benne.
Mondj öt dolgot az életben, ami 2000 tavasza óta ugyanolya! A Nap keleten kel és nyugaton nyugszik, készül a Duke Nukem Forever, vacak a magyar foci, és. és. nem is olyan egyszerű, ugye? Segítek: 2000 februárja óta minden áldott héten ott van legalább egy (de inkább három-négy) Sims játék a pécés eladási toplistán. Lassan nyolc és fél éve nincs egyetlen olyan hét, hogy ne díszelegne ott a top 10-ben a játék valamelyik része, kiegészítője, különkiadása. Az összesített eladási adat a legutóbbi híradás szerint 98 milliónál tart, ennél többet a játékiparban csak Super Mario meg a Pokémonok nevével sikerült eladni. Na, ezek után tegye fel a kezét az, aki csodálkozik azon, hogy az EA bejelentette a Sims 3-at. Most pedig az, aki kíváncsi arra, milyen is lesz a harmadik rész. Oké, annyira ugyan nem vagyunk aktívak, hogy meg tudjuk számolni a jelentkezőket, de feltételezem, hogy az elsőre senki nem tette fel a kezét, a másodikra meg mindenki - szóval kezeket le, és lássuk, mit is tud majd a játék, ami előreláthatólag 2015-ig uralja majd a toplistákat.
Sarkig tárt világ
A fő változás a harmadik részben, hogy a játéktér végre túllépi a lakásunk falait, és az egész várost kedvünkre bejárhatjuk. Ezzel együtt a város összes lakója bekerül a szimulációba (a rokonszenves gyógyszertárosból így lesz Sim Patikus), és többé nem lesz olyan, hogy a szomszédban lakó kissrác négyéves marad akkor is, amikor a mi simjeinknek már az unokái is az egyetemre mennek. Sőt, mivel az idő mindig csak az éppen aktív helyszínen tartózkodó simek számára telt, előfordulhatott az is, hogy a főszereplőnk öregebb lett, mint a saját szülei. Mostantól a város összes lakója él, mindenkinek saját személyisége van, és ezzel párhuzamosan az összes épületbe bemehetünk (már ha beengednek persze), simünk nem tűnik el misztikusan, amikor munkába megy; és az egész Sims-világból kipucolják a fejlesztők a fehér foltokat, amik eddig az egyes kiegészítők által bemutatott helyszínek közötti űrt töltötték ki. Magyarul a Sims 3-ban a világ is él körülöttünk, nm egyszerű díszlet csupán a háttérben. Pleasant Valley, a kisváros, ahol élünk, folyamatosan változik, új házak épülnek, új családok költöznek be, felnőnek a gyerekek, új munkahelyek jelennek meg -mintha valaki a Sim Cityvel játszana a fejünk fölött. Nagyjából száz épület lesz a városban.
Kevesebb tányér, több móka
A Simsben hagyományosan nyolc szükségletét kell a simeknek állandóan elfogadható szinten tartanunk: az éhségtől a fáradtságon át a tisztaság és a társaság utáni vágyig. Ebből adódóan a játék néha versenyfutássá fajul az idővel, olyan mutatvánnyá, mint amikor a zsonglőr tányérokat pörget kétméteres botok végén, é összevissza kapkod közöttük, hogy egyik se essen le (annyi különbséggel, hogy a cirkuszban maximum eltörik pár tányér, ha nem jönnek össze a dolgok, ami sokkal kisebb ciki, mint bevizelni a mellékhelység felé félúton). A harmadik részben enyhül ez a zsonglőrködési kényszer, és csupán három mutatónk lesz, legfontosabb a stresszméter. Továbbra is szükség lesz persze alvásra, evésre, tisztálkodásra, és így tovább, de ezek a monoton, ismétlődő feladatok sokkal kisebb hangsúlyt kapnak.
Érdekes húzás a napi unalmas teendők háttérbe szorítása, hogy ezúttal a játékos és a karakter személye élesen különválik, és előbbi elvégezhet bizonyos dolgokat utóbbi helyett. Például egy kis kéz ikonnal összeszedhetjük és kivihetjük a szemetet, míg a sim zuhanyozik - és még csak meg sem fog lepődni, hogy egy láthatatlan, isteni kéz kitakarított helyette.
Ti mind egyéniségek vagytok!
Az eddigi horoszkópos, illetve öt tulajdonságpár közötti tologatós karaktergenerálás a múlté - bár a változatosságot megadták, leginkább azt lehetett vele állítani, hogy mennyire akarja a játékos megszívatni magát: egy rendmániás karakterrel például sokkal nehezebb volt a játék, mint egy rendetlennel, mert sokkal több időt kellett takarításra pazarolunk. Ehelyett 80 alaptulajdonság közül választhatunk ötöt (vagy kérhetünk véletlenszerű sorsolást is), ami majd meghatározza az összes többi kisebb, másodlagos tulajdonságunkat. Pár példa a nyolcvanból: karizmatikus, bátor, otthonülő, álmodozó, atlétikus, forrófejű, munkamániás, családszerető, konzervatív, jó humorú - úgy hangzik, mintha társkereső apróhirdetésekből ollózták volna össze, ugye? Pontosan így történt, közösségi és társkereső oldalak profiloldalait fésülték át a fejlesztők ahhoz, hogy összegyűjtsék, milyen tulajdonságokkal határozzák meg általában saját magukat az emberek a való életben.
Ezek a tulajdonságok alapozzák meg, milyen karriert, kapcsolatokat, és úgy általában, milyen életet szán a "sors" simünknek, de persze szembe is mehetünk ezzel, a játék filozófiája az, hogy semmi sem lehetetlen, ha elég sok energiát fektetünk bele, bármit elérhetünk, bármilyen akadályt legyőzhetünk, akármilyen hátrányból is indulunk. Szép gondolat, na.
Merjünk nagyot álmodni
Az első rész célok és vég nélküli játékmenete után kellemes felfrissülés volt a Sims 2 félelmekre és vágyakra épülő rendszere, ami célokat vitt a simek életébe - de valljuk be, hosszú távon elég idegesítővé és logikátlanná vált, hogy minden áldott nap új és új dolgok után kezdett sóvárogni a sim, és teljesen irracionális félelmei támadtak. Ezt váltja fel a Sims 3-ban az álmok és ígéretek rendszere. A simben bármilyen esemény kiválthatja, hogy álmodozni kezd valamiről, mi pedig tetszőleges álomról megígérhetjük, hogy valóra váltjuk - aztán, ha ezt megtesszük, boldog lesz, ha nem, csalódott, hosszú távon depressziós. Például, ha veszünk a kisgyerek simnek egy távcsövet, ő ennek hatására elkezdhet álmodozni arról, hogy csillagász lesz, vagy ha találkozunk egy ellenkező nemű, csinos simmel, megjelenhet az álmaink között, hogy összejövünk vele, de lehetnek olyan kispályás álmaink is, mint venni egy könyvet (ha épp elmentünk egy könyvesbolt kirakata előtt), vagy akár a tévét bámulva dögleni a kanapén pár órácskát, ha súlyosan agyondolgoztattuk szerencsétlen simet.
A munka hőse
Az oké, hogy ezentúl nem marad láthatatlan a sim munka közben, na de mi lesz a jó abban, ha napi nyolc órában krumplit hámozunk vagy egy számítógép billentyűjét nyomkodtatjuk vele? - merülhet fel a kérdés a rutinos Sims-játékosokban. Nos, nem kell a simünket a munkában is pátyolgatnunk, ellenben kapunk egy csomó lehetőséget, hogy hogyan töltse a munkaidejét - és ezeknek mind komoly hatása lehet a karrierünkre, a szociális kapcsolatainkra, vagy csak a napi jókedvünkre. Választhatjuk azt, hogy benn maradunk túlórázni, hogy igyekszünk pihenni és csak mímeljük a munkát, vagy akár azt is, hogy megpróbáljuk elcsábítani a főnököt, ami járhat fizetésemeléssel és előléptetéssel, rosszabb esetben lebukással, családi balhéval.
MMO-sims
Nem lehet nem észrevenni (és nem is tagadják a fejlesztők), hogy mennyi ötletet, játékelemet vettek át az online RPG-kből. Ott van például a buffok és debuffok rendszere, amik a tulajdonságainkat időlegesen növelő vagy csökkentő hatások, ezer és egy féle van belőlük, és mindegyiket magunknak kell kitapasztalnunk, hogyan szerezzük meg vagy hogyan tüntetjük el. Például, ha meghal egy családtagunk, kapunk egy szomorúság-debuffot, ami idővel eltűnik magától is, vagy leszedhetjük magunkról azzal, hogy sokat beszélgetünk a többi simmel. Vagy a skála másik vége: ha előléptetnek a munkában, az jó pár napra feldobja a kedvünket.
A küldetések (vagy Sims.nyelven: lehetőségek) rendszere is hasonlít az MMO-játékokra, csak itt persze nem 15 útonállót kell levágnunk a városi őrség parancsnokának kérésére, hanem mondjuk 15 fát kell elültetnünk a kertünkben, vagy 10 napnyi túlórát kell vállalnunk a melóban, esetleg flörtölni kell öt különböző csajjal egy hétvége alatt. Ezek véletlenszerűen jönnek és jutalmakat kaphatunk értük, ha sikerül teljesíteni őket.
Irányított véletlen
Logikus húzás lenne a fejlesztőktől, ha a Spore trükkös egyszemélyes-online módszerével (minden játékos kreálmányai bekerülnek a központi adatbázisba, és onnan töltögeti le véletlenszerűen a városunk benépesítéséhez az épületeket és lakókat) tegyen egyedivé a Sims 3 minden egyes várost - de ezt egyelőre nem erősítették meg az illetékesek.
Ehelyett a fejlesztők az irányított véletlenszerűség elvéről beszélnek, amik a simek viselkedését meghatározza a jellemvonásaik alapján. Minden apró kis tulajdonságát, egészen addig a szintig, hogy milyen kávét szeret a sim, vagy milyen stílusban fest, ha rákattintunk vele a festővászonra, vagy mit szeretnénk nézni a tévében, egy óriási adatbázisból válogatja össze a játék véletlenszerűen, de a sim alaptulajdonságaival összhangban. Ebből fakad, hogy minden sim külön egyéniség lesz, mégis hihető figura. Az öt alaptulajdonság közel hárommilliárd variációra ad lehetőséget, az azok alapján kisorsolt másodlagos tulajdonságok pedig gyakorlatilag végtelent.
A csomagolás
Első ránézésre a grafika nem tűnik sokkal szebbnek a Sims 2-nél (akkora ugrás semmiképpen nincs, mint az első és második rész között volt), de ha alaposabban megnézzük, azért láthatjuk, hogy sokat finomodott a megjelenítés, a simek animációja, mimikái sokkal gazdagabbak lettek, a fények és árnyékok modellezése sokkal élethűbbé, plasztikusabbá teszi az egész látványvilágot. Az például konkrétan zseniális, hogy a simek külső megjelenésében tükröződnek a személyiségjegyei, vagy a testalkatuk fokozatosan változik az idővel és az életmódjuk változásával. Na és azt se felejtsük el, hogy a városban ezerszer annyi látnivaló van és sokkal több simmel futhatunk össze, mint az eddigi részekben otthon.
A gépigényről szokás szerint nemigen beszélnek a fejlesztők, de jó eséllyel nem mennek rá a csúcsgépekre, ami a sorozat eddigi jellegzetessége is volt. Az persze jó kérdés, hogy az egész város szimulációja mennyire lesz erőforrás-igényes.
Show must go on
Hogy a Sims 3 óriási siker lesz, afelől nincs semmi kétségünk - viszont amit eddig is láttunk belőle, az alapján bátran kijelenthetjük azt is, hogy simán lesz olyan érdekes, hogy a tradicionális Sims-játékosok (vagyis a nők: a játékosbázis kétharmada nőnemű, és emellett bármilyen meglepő is, 80 százalékuk 17 év fölötti) mellett a hardcore arcok is kipróbálják. Hogy mi lesz után? Természetesen újabb kismillió kiegészítő nyaralásról és kisállatokról - és a stúdió vezetője, Rod Humble előszeretettel viccelődik azon, hogy ha amúgyis meg van az EA-nak a Gyűrűk ura licenc, miért is ne alkotnának egy fantasy világban játszódó, mágiával átszőtt Simset.
A cikket írta: Hancu (PC Guru)
Elérhetővé tette: Treff (SimsHungary)
Gépelte: Galaxya (My Sims)
Forrás: mysims.hu
|